Menu

Level 177

Editorial

  • Editorial
  • 3

Obsah DVD

  • Obsah DVD
  • 7

Téma

  • Onlive - Zkáza, nebo spása hraní? Revoluce, nebo vtip? Toť otázka...
  • 8
  • Podivné simulátory
  • 14
  • Dětské hry v rukou dospělých
  • 24
  • Místo práce koláče - Nevítaný host: hry v zaměstnání
  • 33
  • Turistický průvodce po herních památkách
  • 36
  • Hra roku: Blueberry Garden
  • 81
  • The Path
  • 83

Novinky

  • Max Payne 3
  • 10
  • Speedrun
  • 13
  • Game Expo 2009
  • 27

Preview

  • Split/Second
  • 12
  • R.U.S.E.
  • 16
  • Risen
  • 20
  • Terminator Salvation The Videogame
  • 22
  • A Vampyre Story 2: A Bat´s Tale
  • 26
  • Quake Live
  • 28
  • ANNO 1404
  • 30
  • Vancouver 2010
  • 32
  • Wolfenstein
  • 34
  • Bioshock 2
  • 44

Komentář

  • 10 důvodů proč vás po dohrání Just Cause 2 zatkne policie
  • 18
  • Jáma pekel: Globalizace a trvalý růst - zaklínadla naší doby
  • 118
  • Wolfův revír: 52 milionů
  • 119
  • Faridův kútik: Syndrom koňského brnění
  • 120

Galerie

  • Pixelvize
  • 50

Recenze

  • Wheelman - 70
  • 54
  • Tom Clancy´s Hawx - 60
  • 56
  • Kmotr II - 70
  • 58
  • The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena - 70
  • 60
  • Wanted: Weapons of Fate - 60
  • 62
  • Dark Sector - 60
  • 64
  • The Last Remnant - 70
  • 65
  • Stormrise - 40
  • 66
  • Ceville - 50
  • 68
  • Chirurgové - 30
  • 69
  • World In Conflict: Soviet Assault - 60
  • 70
  • Popeláři - 10
  • 71
  • Bus Simulátor - 20
  • 71
  • Red Alert 3: Uprising - 60
  • 72
  • Watchmen: The End Is Nigh - 40
  • 73
  • Death Track: Resurrection - 60
  • 74
  • Wallace & Gromit In Fright Of The Bumblebees - 70
  • 76
  • The Tomorrow War - 30
  • 78
  • 7.62 High Calibre - 50
  • 78
  • Monsters vs. Aliens - 60
  • 79
  • Defense Grid: The Awakening - 80
  • 80
  • Ragdoll Cannon - 70
  • 82
  • Pandora´s Gearbox - 80
  • 82

Restart

  • Vampire: The Maquerade - Redemption & Bloodlines
  • 84

Hardware

  • Hardware NEWS
  • 86
  • Sbohem a díky, disketo!
  • 88
  • Závodíme za pár korun - Genius Twin Wheel Force Feedback - 60
  • 92
  • Závodíme za pár korun - Saitek R100 Racing Wheel - 70
  • 93
  • Závodíme za pár korun - Logitech Formula Vibration Feedback - 70
  • 93
  • Křemíkové Nebe - SAM Coupé
  • 114

Konzole

  • Resident Evil 5 - 80
  • 94
  • Grand Theft Auto: Chinatown Wars - 100
  • 96
  • Resistance: Retribution - 80
  • 97
  • Race Pro - 60
  • 98
  • Henry Hatsworth In the Puzzling Adventure - 80
  • 98
  • Ninja Blade - 80
  • 99
  • Madworld - 70
  • 100
  • Socom: Confrontation - 70
  • 101
  • Afro Samurai - 60
  • 101

Rozhovor

  • Bruno Arthur
  • 102

Profil

  • Relic Entertainment
  • 104

Dopisy

  • Dopisy tentokráte dlouhé
  • 106

Making of

  • Worms
  • 110

Retro

  • Rock´n´game
  • 112
  • Duben 1999
  • 113

Kultura

  • J.C.V.D., Rychlí a zběsilí, Pátek třináctého
  • 116
  • Röyksopp - Junior, Yeah Yeah Yeahs - It´s Blitz!, Lily Allen - It´s Not Me, It´s You, Sto zvířat - Postelové scény
  • 117

Plakát

  • Tom Clancy´s Hawx
  • 125
  • Watchmen
  • 126

Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese send@send.cz

PERLIČKY NA DNĚ

CrimeCraft, Elemental: War of Magic, Black Prophecy, Fallen Earth nebo Merchants of Brooklyn. Všechny tyto hry mají něco společného. Jsou do určité míry stejně originální a potenciálně zajímavé jako většina chystaných her, o nichž píšeme v tomto čísle Levelu, a zároveň o nich prakticky nikdo neví. Jedna známá mediální teorie, říká se jí „agenda setting“, tvrdí, že největší vliv médií spočívá v tom, že si sama vybírají, o čem budou psát, a tím v podstatě předem rozhodují o tom, co je důležité a co nikoliv. I přes určité odlišnosti herní branže (o mnohém, například o embargu na informace a podobně, rozhodují namísto novinářů distributoři) platí tahle poučka i zde a výše zmíněné hry jsou toho důkazem. Nejde přitom zdaleka jenom o časopisy. Přestože prostor na webu je zdánlivě neomezený, i internetové servery musejí pečlivě vybírat, jakým hrám budou věnovat svůj čas a prostor na homepage. Přitom o tom, jaká hra zrovna novináře zaujme, rozhodují relativní maličkosti, jež následně spustí efekt sněhové koule, který už nikdo nedokáže zastavit. Proč se například mluví mnohem více o World of Goo než o Machinariu? Proč vzbuzuje tolik zájmu David Perry, který již deset let neudělal pořádnou hru, na úkor nových osobností mezi herními vývojáři, kteří za to opravdu stojí?

Typickým příkladem takové mediální „nespravedlnosti“ je i pozornost věnovaná službě OnLive. Ta byla oficiálně představena na letošní Game Developers Conference a napovídalo se toho o ní tolik, že jsme to chtě nechtě museli reflektovat i v novinkové rubrice tohoto čísla. Málokdo ale ví, že vedle OnLive se chystají ještě minimálně další dvě obdobné, nebo dokonce stejné služby, jejichž hlavní smůla spočívá v tom, že nezaujaly novináře tak dobrou prezentací jako OnLive. A to za jednou z nich stojí výše zmíněný David Perry, takže mediální ticho je o to podivnější.

V Levelu jsme se ale vždy snažili humbuk kolem neopodstatněných věcí trochu mírnit a naopak upozorňovat na skryté perly, jež by vám neměly uniknout. Budeme v tom pokračovat i nadále a v tomto čísle i v číslech následujících se dočtete mimo jiné i o hrách zmíněných na začátku tohoto textu. V našich končinách sice není snadné takové tituly vůbec získat, protože místní distributoři se experimentům spíše vyhýbají, v době digitální distribuce jsou nám ale blíže než kdykoliv předtím. Stačí se jen pořádně prohrabat bahnem a všechny ty perly na dně pečlivě vybrat.

Budeme se vám snažit pomáhat.

Martin Bach
šéfredaktor

P. S.: Vedle Facebooku má Level svoje místo už i na další populární síti – Twitteru. Krátké zprávičky o dění v redakci můžete sledovat na www.twitter.com/LevelHrej/.