Menu
175 176 Březen 2009 177
Články Editorial

Level 176

  • 94

Editorial

  • Editoriál
  • 3

Redakce

  • Podařil se vám někdy úspěšný hacking nebo jste byli naopak vy někým hacknuti?
  • 4
  • Anketa Level 2009
  • 34

Obsah DVD

  • Obsah DVD
  • 7

Preview

  • Need For Speed: Shift
  • 8
  • Colin McRae Dirt 2
  • 10
  • Saboteur
  • 12
  • Battlefield: 1943 & Bad Company 2
  • 20
  • Singularity
  • 22
  • Dead Rising 2
  • 24
  • Dante´s Inferno
  • 26
  • Street Fighter IV
  • 30
  • Call of Juarez: Bound In Blood
  • 33
  • Operation Flashpoint: Dragon Rising
  • 46
  • Zeno Clash
  • 78

Novinky

  • Speedrun
  • 13
  • D.I.C.E. Summit 2009 - co hýbe herním světem?
  • 14
  • E3 2009 - Návrat ke kořenům?
  • 32

Téma

  • Steam: Parní stroj na peníze
  • 16
  • Záhadný konec Ensemble Studios
  • 28
  • Hackeři, králové kyberprostoru
  • 38
  • Kdyby ty muziky...
  • 81

Komentář

  • 10 důvodů proč při hraní Ghostbusters budete sahat po popcornu
  • 18
  • Jáma pekel: Piráctví
  • 118
  • Wolfův revír: Nepochopitelno
  • 119
  • Faridův kútik: Neprůstřelná Playstation 3
  • 120

Galerie

  • Pixelvize
  • 52

Recenze

  • Empire: Total War - 90
  • 54
  • Warhammer 40,000: Dawn of War II - 80
  • 58
  • Tom Clancy´s Endwar - 70
  • 60
  • Men of War - 90
  • 62
  • Drakensang: The Dark Eye - 80
  • 64
  • Battleforge - 80
  • 66
  • Perimeter 2: New Earth - 50
  • 68
  • Puzzle Quest Galactrix - 60
  • 69
  • Grand Ages: Rome - 70
  • 70
  • Codename Panzers: Cold War - 50
  • 72
  • Shellshock 2: Blood Trail - 30
  • 74
  • Operation Thunderstorm - 20
  • 75
  • Petz Sports: Psí cvičák - 40
  • 76
  • Classic Car Racing - 40
  • 77
  • Be A King - 70
  • 79
  • Musaic Box - 70
  • 80
  • Emerald City Confidential - 80
  • 80

Restart

  • Battlefield
  • 82

Hardware

  • Novinky
  • 84
  • Průvodce třetím rozměrem
  • 86
  • Jak vypadá dotyková budoucnost?
  • 92
  • Asus EEE Top ET 1602 - 70
  • 93
  • HP Touchsmart IQ522 - 90
  • 95
  • Křemíkové Nebe - Game Boy Color
  • 114

Konzole

  • Halo Wars - 80
  • 96
  • Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned - 80
  • 98
  • Blue Dragon Plus - 70
  • 99
  • Patapon 2 - 80
  • 100
  • Mario Power Tennis - 60
  • 101

Rozhovor

  • Jason Alejandre & Game Mechanic Studios
  • 102

Profil

  • BioWare
  • 104

Dopisy

  • Dopisy distribuční
  • 106

Making of

  • Habitat
  • 110

Retro

  • Přišlo to z ložnice
  • 112
  • Březen 1999
  • 113

Kultura

  • Strážci - Watchmen, Nenarození, Až tak moc tě nežere
  • 116
  • The Prodigy - Invaders Must Die, U2 - No Line On The Horizon, Dan Deacon - Bromst, Monkey Business - Twilight Of Jesters?
  • 117

Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese send@send.cz

Hrůza z češtiny?

Napadlo vás už někdy zamyslet se nad tím, jak by vypadal Level v případě, že by všechny nové hry byly na herní trh přiváděny s počeštěnými názvy, podobně jako je tomu u filmů nebo knih? Na první pohled to možná vypadá docela směšně, ale faktem je, že kromě rozdílu v jazykové vybavenosti cílové skupiny neexistuje moc důvodů, proč jsou hry v Česku uváděny stále pod původními názvy. Uznejte, že jde o neodolatelně zábavnou představu. Kdyby se stala realitou, mohl bych vás na tomto místě upozornit třeba na to, že v aktuální Úrovni najdete kromě jiného i první dojmy Radka Friedricha z hraní nové Potřeby rychlosti, tentokrát s podtitulem Zařazení rychlosti. Z novinkové sekce bych vás upozornil také na další chystané pecky jako Bojiště: Špatnou společnost 2, Jedinečnost nebo Operaci: Bod vznícení 2. Přes téma o počítačových podvodnících bych se pak dostal k rubrice recenzí, kde se shodou neuvěřitelných okolností sešlo takové množství strategických her jako snad nikdy v historii časopisu. Počínaje Impériem: Totální válkou a Válečným kladivem 40,000: Soumrakem války II přes Bojové kování, Lidi války a Koncovou válku Toma Clancyho až po konzolové Války svatozáře jde přitom o velmi dobré až výborné hry, které svému žánru rozhodně nedělají ostudu. Možná bych si při té příležitosti i posteskl, jak jsou ti herní vývojáři nevynalézaví a do názvu každé strategie musí procpat nějaké válkou zavánějící slovo…

Tak co? Také se vám orosilo čelo? Ať už to bylo z mých trochu nadsazeně doslovných překladů nebo ze samotné představy přítomnosti češtiny v názvech vašich oblíbených her, určitě jste si oddychli, že takové šílenosti na krabicích her ve skutečnosti nevidíme. A snad ani nikdy neuvidíme. Koneckonců, když do svého rodného jazyka nepřekládají herní názvy ani Francouzi, tak kdo jiný už by měl? Angličtina nás zkrátka skrze hry spojuje s ostatními hráči a v tomto případě za to můžeme být rádi, ať už se nám její pronikání do češtiny líbí, nebo ne.

Martin Bach
šéfredaktor