- Level Archív
- >
- Ročník 2009
- >
- Číslo 176
Level 176
- Cover
- Cover
- 1
- Inzerce
- Inzerce
- 2
- Editoriál
- Editorial
- 3
- Podařil se vám někdy úspěšný hacking nebo jste byli naopak vy někým hacknuti?
- Redakce
- 4
- Inzerce
- Inzerce
- 5
- Obsah
- Obsah
- 6
- Obsah DVD
- Obsah DVD
- 7
- Need For Speed: Shift
- Preview
- 8
- Colin McRae Dirt 2
- Preview
- 10
- Inzerce
- Inzerce
- 11
- Saboteur
- Preview
- 12
- Speedrun
- Novinky
- 13
- D.I.C.E. Summit 2009 - co hýbe herním světem?
- Novinky
- 14
- Steam: Parní stroj na peníze
- Téma
- 16
- 10 důvodů proč při hraní Ghostbusters budete sahat po popcornu
- Komentář
- 18
- Battlefield: 1943 & Bad Company 2
- Preview
- 20
- Singularity
- Preview
- 22
- Dead Rising 2
- Preview
- 24
- Inzerce
- Inzerce
- 25
- Dante´s Inferno
- Preview
- 26
- Záhadný konec Ensemble Studios
- Téma
- 28
- Inzerce
- Inzerce
- 29
- Street Fighter IV
- Preview
- 30
- E3 2009 - Návrat ke kořenům?
- Novinky
- 32
- Call of Juarez: Bound In Blood
- Preview
- 33
- Anketa Level 2009
- Redakce
- 34
- Inzerce
- Inzerce
- 36
- Hackeři, králové kyberprostoru
- Téma
- 38
- Inzerce
- Inzerce
- 45
- Operation Flashpoint: Dragon Rising
- Preview
- 46
- Pixelvize
- Galerie
- 52
- Empire: Total War - 90
- Recenze
- 54
- Warhammer 40,000: Dawn of War II - 80
- Recenze
- 58
- Tom Clancy´s Endwar - 70
- Recenze
- 60
- Men of War - 90
- Recenze
- 62
- Drakensang: The Dark Eye - 80
- Recenze
- 64
- Battleforge - 80
- Recenze
- 66
- Perimeter 2: New Earth - 50
- Recenze
- 68
- Puzzle Quest Galactrix - 60
- Recenze
- 69
- Grand Ages: Rome - 70
- Recenze
- 70
- Codename Panzers: Cold War - 50
- Recenze
- 72
- Shellshock 2: Blood Trail - 30
- Recenze
- 74
- Operation Thunderstorm - 20
- Recenze
- 75
- Petz Sports: Psí cvičák - 40
- Recenze
- 76
- Classic Car Racing - 40
- Recenze
- 77
- Zeno Clash
- Preview
- 78
- Be A King - 70
- Recenze
- 79
- Musaic Box - 70
- Recenze
- 80
- Emerald City Confidential - 80
- Recenze
- 80
- Kdyby ty muziky...
- Téma
- 81
- Battlefield
- Restart
- 82
- Novinky
- Hardware
- 84
- Průvodce třetím rozměrem
- Hardware
- 86
- Jak vypadá dotyková budoucnost?
- Hardware
- 92
- Asus EEE Top ET 1602 - 70
- Hardware
- 93
- 94
- HP Touchsmart IQ522 - 90
- Hardware
- 95
- Halo Wars - 80
- Konzole
- 96
- Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned - 80
- Konzole
- 98
- Blue Dragon Plus - 70
- Konzole
- 99
- Patapon 2 - 80
- Konzole
- 100
- Mario Power Tennis - 60
- Konzole
- 101
- Jason Alejandre & Game Mechanic Studios
- Rozhovor
- 102
- BioWare
- Profil
- 104
- Dopisy distribuční
- Dopisy
- 106
- Inzerce
- Inzerce
- 109
- Habitat
- Making of
- 110
- Přišlo to z ložnice
- Retro
- 112
- Březen 1999
- Retro
- 113
- Křemíkové Nebe - Game Boy Color
- Hardware
- 114
- Strážci - Watchmen, Nenarození, Až tak moc tě nežere
- Kultura
- 116
- The Prodigy - Invaders Must Die, U2 - No Line On The Horizon, Dan Deacon - Bromst, Monkey Business - Twilight Of Jesters?
- Kultura
- 117
- Jáma pekel: Piráctví
- Komentář
- 118
- Wolfův revír: Nepochopitelno
- Komentář
- 119
- Faridův kútik: Neprůstřelná Playstation 3
- Komentář
- 120
- Inzerce
- Inzerce
- 121
- 94
Editorial
- Editoriál
- Martin Bach
- 3
Redakce
- Podařil se vám někdy úspěšný hacking nebo jste byli naopak vy někým hacknuti?
- 4
- Anketa Level 2009
- 34
Obsah DVD
- Obsah DVD
- 7
Preview
- Need For Speed: Shift
- Radek Friedrich
- 8
- Colin McRae Dirt 2
- Zdeněk Princ
- 10
- Saboteur
- Zdeněk Princ
- 12
- Battlefield: 1943 & Bad Company 2
- Vojtěch Bednář
- 20
- Singularity
- Vojtěch Bednář
- 22
- Dead Rising 2
- David Sillmen
- 24
- Dante´s Inferno
- Martin Bach
- 26
- Street Fighter IV
- Jaromír Möwald
- 30
- Call of Juarez: Bound In Blood
- David Sillmen
- 33
- Operation Flashpoint: Dragon Rising
- David Sillmen
- 46
- Zeno Clash
- Lukáš Grygar
- 78
Novinky
- Speedrun
- 13
- D.I.C.E. Summit 2009 - co hýbe herním světem?
- David Sillmen
- 14
- E3 2009 - Návrat ke kořenům?
- Jan Horčík
- 32
Téma
- Steam: Parní stroj na peníze
- Jan Horčík
- 16
- Záhadný konec Ensemble Studios
- Vojtěch Bednář
- 28
- Hackeři, králové kyberprostoru
- Vojtěch Bednář
- 38
- Kdyby ty muziky...
- Lukáš Grygar
- 81
Komentář
- 10 důvodů proč při hraní Ghostbusters budete sahat po popcornu
- Vojtěch Bednář
- 18
- Jáma pekel: Piráctví
- Dan Vávra
- 118
- Wolfův revír: Nepochopitelno
- Michal Rybka
- 119
- Faridův kútik: Neprůstřelná Playstation 3
- Farid Starman
- 120
Galerie
- Pixelvize
- Pavel Dobrovský
- 52
Recenze
- Empire: Total War - 90
- Tomáš Krajča
- 54
- Warhammer 40,000: Dawn of War II - 80
- Michal Rybka
- 58
- Tom Clancy´s Endwar - 70
- Zdeněk Princ
- 60
- Men of War - 90
- Aleš Smutný
- 62
- Drakensang: The Dark Eye - 80
- Pavel Dobrovský
- 64
- Battleforge - 80
- Aleš Smutný
- 66
- Perimeter 2: New Earth - 50
- Petr Poláček
- 68
- Puzzle Quest Galactrix - 60
- Petr Poláček
- 69
- Grand Ages: Rome - 70
- Zdeněk Princ
- 70
- Codename Panzers: Cold War - 50
- Michal Rybka
- 72
- Shellshock 2: Blood Trail - 30
- Vojtěch Bednář
- 74
- Operation Thunderstorm - 20
- Jan Herodes
- 75
- Petz Sports: Psí cvičák - 40
- Michal Rybka
- 76
- Classic Car Racing - 40
- David Sillmen
- 77
- Be A King - 70
- Tomáš Krajča
- 79
- Musaic Box - 70
- Tomáš Krajča
- 80
- Emerald City Confidential - 80
- Tomáš Krajča
- 80
Restart
- Battlefield
- Jan Horčík
- 82
Hardware
- Novinky
- 84
- Průvodce třetím rozměrem
- Redakce
- 86
- Jak vypadá dotyková budoucnost?
- Michal Rybka
- 92
- Asus EEE Top ET 1602 - 70
- Michal Rybka
- 93
- HP Touchsmart IQ522 - 90
- Michal Rybka
- 95
- Křemíkové Nebe - Game Boy Color
- Jaromír Möwald
- 114
Konzole
- Halo Wars - 80
- Aleš Smutný
- 96
- Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned - 80
- Petr Poláček
- 98
- Blue Dragon Plus - 70
- Jan Vitík
- 99
- Patapon 2 - 80
- Petr Poláček
- 100
- Mario Power Tennis - 60
- Tomáš Krajča
- 101
Rozhovor
- Jason Alejandre & Game Mechanic Studios
- Jan Horčík
- 102
Profil
- BioWare
- Jan Horčík
- 104
Dopisy
- Dopisy distribuční
- Michal Rybka
- 106
Making of
- Habitat
- Pavel Dobrovský
- 110
Retro
- Přišlo to z ložnice
- Pavel Dobrovský
- 112
- Březen 1999
- Pavel Dobrovský
- 113
Kultura
- Strážci - Watchmen, Nenarození, Až tak moc tě nežere
- Václav Rybář
- 116
- The Prodigy - Invaders Must Die, U2 - No Line On The Horizon, Dan Deacon - Bromst, Monkey Business - Twilight Of Jesters?
- Lukáš Grygar
- 117
Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese send@send.cz
Hrůza z češtiny?
Napadlo vás už někdy zamyslet se nad tím, jak by vypadal Level v případě, že by všechny nové hry byly na herní trh přiváděny s počeštěnými názvy, podobně jako je tomu u filmů nebo knih? Na první pohled to možná vypadá docela směšně, ale faktem je, že kromě rozdílu v jazykové vybavenosti cílové skupiny neexistuje moc důvodů, proč jsou hry v Česku uváděny stále pod původními názvy. Uznejte, že jde o neodolatelně zábavnou představu. Kdyby se stala realitou, mohl bych vás na tomto místě upozornit třeba na to, že v aktuální Úrovni najdete kromě jiného i první dojmy Radka Friedricha z hraní nové Potřeby rychlosti, tentokrát s podtitulem Zařazení rychlosti. Z novinkové sekce bych vás upozornil také na další chystané pecky jako Bojiště: Špatnou společnost 2, Jedinečnost nebo Operaci: Bod vznícení 2. Přes téma o počítačových podvodnících bych se pak dostal k rubrice recenzí, kde se shodou neuvěřitelných okolností sešlo takové množství strategických her jako snad nikdy v historii časopisu. Počínaje Impériem: Totální válkou a Válečným kladivem 40,000: Soumrakem války II přes Bojové kování, Lidi války a Koncovou válku Toma Clancyho až po konzolové Války svatozáře jde přitom o velmi dobré až výborné hry, které svému žánru rozhodně nedělají ostudu. Možná bych si při té příležitosti i posteskl, jak jsou ti herní vývojáři nevynalézaví a do názvu každé strategie musí procpat nějaké válkou zavánějící slovo…
Tak co? Také se vám orosilo čelo? Ať už to bylo z mých trochu nadsazeně doslovných překladů nebo ze samotné představy přítomnosti češtiny v názvech vašich oblíbených her, určitě jste si oddychli, že takové šílenosti na krabicích her ve skutečnosti nevidíme. A snad ani nikdy neuvidíme. Koneckonců, když do svého rodného jazyka nepřekládají herní názvy ani Francouzi, tak kdo jiný už by měl? Angličtina nás zkrátka skrze hry spojuje s ostatními hráči a v tomto případě za to můžeme být rádi, ať už se nám její pronikání do češtiny líbí, nebo ne.
Martin Bach
šéfredaktor