Menu
294 295 Květen 2019 296
Články Editorial

Level 295

Editorial

  • Epic kam se podíváš
  • 3

Radar

  • Herní ozvěny
  • 8
  • Ghost Recon Breakpoint
  • 10
  • Fantasy General II
  • 11
  • Euro Truck Simulator 2 – Road to the Black Sea
  • 12
  • John Wick Hex
  • 13
  • XIII Remake
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Jáma pekel: Hlavně to srdíčko, aby tam bylo!
  • 16
  • Wolfův revír: Problémy s plasty
  • 19
  • Továrna na sny: Když udáváte směr
  • 20
  • Za pět minut dvanáct: Expandujeme!
  • 21

Focus

  • Jak má vypadat dobrý herní příběh?
  • 22
  • Hry jako bezpečnostní hrozba
  • 36

Rozhovor

  • Jon Hare: Pan Sensible
  • 28

Téma

  • Nebylo jim přáno
  • 40
  • Kur*vská zábava!
  • 91

Recenze

  • Rage 2 - 2/5
  • 44
  • ANNO 1800 - 4/5
  • 48
  • Days Gone - 3/5
  • 50
  • Imperator: Rome - 3/5
  • 54
  • Total War: Three Kingdoms - 5/5
  • 56
  • Mortal Kombat 11 - 4/5
  • 60
  • A Plague Tale: Innocence - 4/5
  • 62
  • Rise of Industry - 2/5
  • 66

Deskovky

  • Louka jak vyšitá
  • 68
  • Pán Prstenů: Putování po Středozemi
  • 69

Fenomén

  • Nekonečný vesmír Eve Online
  • 70
  • Dětské hry pro otrlé
  • 76
  • Posmrtný život v objetí komunity
  • 80

Byznys

  • Jednou jsi nahoře…
  • 84

Dílna

  • Úspěch díky socialismu!
  • 94
  • Profil: Philippe Dion a Polymorph Games
  • 98
  • Příběh vývoje: Jak dělat hry, o kterých se hráči dozví
  • 100

Retro

  • Making of: Full Throttle
  • 102
  • Rybkova nora: Legenda Silicon Graphics
  • 106
  • Retronaut: Sonic the Hedgehog
  • 108
  • Snílci: Muriel Tramisová
  • 110
  • Osobní legendy: Lukáš Medek
  • 112
  • Retrosága: Diablo
  • 114
  • Tenkrát poprvé: Hra v prohlížeči
  • 118

Tech

  • Novinky
  • 120
  • Konzole nové generace
  • 122
  • Remasterování her s pomocí umělé inteligence
  • 126
  • Softwarový 3D rendering
  • 130

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133

Outro

  • Total War: Three Kingdoms
  • 134

EPIC KAM SE PODÍVÁŠ

Nacházíme se teprve v polovině roku, ale už nyní je de facto rozhodnutý boj o tématu č. 1, který si s rokem 2019 každý spojí. Epic Games Store. Nemine den, týden, měsíc, aby se na konto ještě stále relativně nového, digitálního obchodu od Epicu neobjevila nějaká zajímavá, šokující, překvapivá zpráva, která aktivuje hráčskou obec napříč všemi komunikačními kanály. Tady je to další kontroverzní exkluzivita. Támhle je to vyjádření šéfa Epicu Tima Sweeneyho o tom, že s exkluzivitami skončí, až Steam změní své obchodní podmínky. K tomu se přidávají narychlo spíchnutá čísla o prodejích her od vývojářů a vydavatelů, kteří se pro Epic Games Store rozhodli, ale celé to rámuje debata o tom, co to vlastně může pro herní průmysl znamenat.

Někdo Steam pohřbívá, jiný zas nevěří, že Epicu vydrží počáteční „drive“ a spadne po pár letech do stejných kolejí jako Steam. V celé výměně názorů ale poněkud zapadá to hlavní a nejdůležitější, co se skrývá za pošťuchováním a dohadováním o tom, kdo je lepší – diverzifikace herního trhu. Epic má díky svému kapitálu dostatek prostředků, aby změnil dosavadní status quo nastolené Valve a Steamem. Nikdo jiný k tomu odvahu a prostředky neměl. Nedělejme si iluze, že se Epic se svým storem časem nedostane do podobné situace jako Steam, až doroste do určité velikosti, ke které velmi rychle směřuje. Pořád ale bude představovat další variantu pro vývojáře, kteří už na Steamu vyčerpali své možnosti, nebo věří, že se jim jinde povede lépe. Těšme se na vývoj v dalších měsících, rozhodně to nebude nuda. Třaskavé novinky se snad dozvíme už za pár dní během E3 2019.

Nudit se snad nebudete ani při čtení článků v tomto čísle. Připravili jsme pro vás rozhovor s veteránem Jonem Harem (Sensible Soccer, Cannon Fodder), vzpomněli jsme si na fenomén EVE Online, recenzujeme Rage 2 i nový Total War a nabízíme tradičně nabušenou Retro rubriku, kdyby vám současné hry už vůbec nic neříkaly.