- Level Archív
- >
- Ročník 2019
- >
- Číslo 295
Level 295
- Epic kam se podíváš
- Editorial
- 3
- Herní ozvěny
- Radar
- 8
- Ghost Recon Breakpoint
- Radar
- 10
- Fantasy General II
- Radar
- 11
- Euro Truck Simulator 2 – Road to the Black Sea
- Radar
- 12
- John Wick Hex
- Radar
- 13
- XIII Remake
- Radar
- 14
- Jízdní řád
- Radar
- 15
- Jáma pekel: Hlavně to srdíčko, aby tam bylo!
- Reaktor
- 16
- Wolfův revír: Problémy s plasty
- Reaktor
- 19
- Továrna na sny: Když udáváte směr
- Reaktor
- 20
- Za pět minut dvanáct: Expandujeme!
- Reaktor
- 21
- Jak má vypadat dobrý herní příběh?
- Focus
- 22
- Jon Hare: Pan Sensible
- Rozhovor
- 28
- Hry jako bezpečnostní hrozba
- Focus
- 36
- Nebylo jim přáno
- Téma
- 40
- Rage 2 - 2/5
- Recenze
- 44
- ANNO 1800 - 4/5
- Recenze
- 48
- Days Gone - 3/5
- Recenze
- 50
- Imperator: Rome - 3/5
- Recenze
- 54
- Total War: Three Kingdoms - 5/5
- Recenze
- 56
- Mortal Kombat 11 - 4/5
- Recenze
- 60
- A Plague Tale: Innocence - 4/5
- Recenze
- 62
- Rise of Industry - 2/5
- Recenze
- 66
- Louka jak vyšitá
- Deskovky
- 68
- Pán Prstenů: Putování po Středozemi
- Deskovky
- 69
- Nekonečný vesmír Eve Online
- Fenomén
- 70
- Dětské hry pro otrlé
- Fenomén
- 76
- Posmrtný život v objetí komunity
- Fenomén
- 80
- Jednou jsi nahoře…
- Byznys
- 84
- Kur*vská zábava!
- Téma
- 91
- Úspěch díky socialismu!
- Dílna
- 94
- Profil: Philippe Dion a Polymorph Games
- Dílna
- 98
- Příběh vývoje: Jak dělat hry, o kterých se hráči dozví
- Dílna
- 100
- Making of: Full Throttle
- Retro
- 102
- Rybkova nora: Legenda Silicon Graphics
- Retro
- 106
- Retronaut: Sonic the Hedgehog
- Retro
- 108
- Snílci: Muriel Tramisová
- Retro
- 110
- Osobní legendy: Lukáš Medek
- Retro
- 112
- Retrosága: Diablo
- Retro
- 114
- Tenkrát poprvé: Hra v prohlížeči
- Retro
- 118
- Novinky
- Tech
- 120
- Konzole nové generace
- Tech
- 122
- Remasterování her s pomocí umělé inteligence
- Tech
- 126
- Softwarový 3D rendering
- Tech
- 130
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 132
- Jukebox
- Kultura
- 133
- Total War: Three Kingdoms
- Outro
- 134
Editorial
- Epic kam se podíváš
- Redakce
- 3
Radar
- Herní ozvěny
- Petr Poláček
- 8
- Ghost Recon Breakpoint
- Jan Slavík
- 10
- Fantasy General II
- Jan Slavík
- 11
- Euro Truck Simulator 2 – Road to the Black Sea
- Jan Slavík
- 12
- John Wick Hex
- Jan Slavík
- 13
- XIII Remake
- Jan Slavík
- 14
- Jízdní řád
- Redakce
- 15
Reaktor
- Jáma pekel: Hlavně to srdíčko, aby tam bylo!
- Dan Vávra
- 16
- Wolfův revír: Problémy s plasty
- Michal Rybka
- 19
- Továrna na sny: Když udáváte směr
- Vladimír Geršl
- 20
- Za pět minut dvanáct: Expandujeme!
- Lukáš Macura
- 21
Focus
- Jak má vypadat dobrý herní příběh?
- Ladislav Loukota
- 22
- Hry jako bezpečnostní hrozba
- Pavel Skoták
- 36
Rozhovor
- Jon Hare: Pan Sensible
- Mars Vertigo
- 28
Téma
- Nebylo jim přáno
- Redakce
- 40
- Kur*vská zábava!
- Pavel Skoták
- 91
Recenze
- Rage 2 - 2/5
- David Ryneš
- 44
- ANNO 1800 - 4/5
- Pavel Skoták
- 48
- Days Gone - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 50
- Imperator: Rome - 3/5
- Mars Vertigo
- 54
- Total War: Three Kingdoms - 5/5
- Aleš Smutný
- 56
- Mortal Kombat 11 - 4/5
- David Ryneš
- 60
- A Plague Tale: Innocence - 4/5
- Pavel Skoták
- 62
- Rise of Industry - 2/5
- Ondřej Švára
- 66
Deskovky
- Louka jak vyšitá
- Patrik Hajda
- 68
- Pán Prstenů: Putování po Středozemi
- Patrik Hajda
- 69
Fenomén
- Nekonečný vesmír Eve Online
- Lukáš Grygar
- 70
- Dětské hry pro otrlé
- Gábina Šuterová
- 76
- Posmrtný život v objetí komunity
- Pavel Skoták
- 80
Byznys
- Jednou jsi nahoře…
- Ondřej Švára
- 84
Dílna
- Úspěch díky socialismu!
- Jan Horčík
- 94
- Profil: Philippe Dion a Polymorph Games
- Jan Horčík
- 98
- Příběh vývoje: Jak dělat hry, o kterých se hráči dozví
- Jan Horčík
- 100
Retro
- Making of: Full Throttle
- Pavel Dobrovský
- 102
- Rybkova nora: Legenda Silicon Graphics
- Michal Rybka
- 106
- Retronaut: Sonic the Hedgehog
- Jan Olejník
- 108
- Snílci: Muriel Tramisová
- Pavel Dobrovský
- 110
- Osobní legendy: Lukáš Medek
- Lukáš Medek
- 112
- Retrosága: Diablo
- Jan Olejník
- 114
- Tenkrát poprvé: Hra v prohlížeči
- Pavel Dobrovský
- 118
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 120
- Konzole nové generace
- Jiří Svák
- 122
- Remasterování her s pomocí umělé inteligence
- Jan Olejník
- 126
- Softwarový 3D rendering
- Michal Rybka
- 130
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 133
Outro
- Total War: Three Kingdoms
- Aleš Smutný
- 134
EPIC KAM SE PODÍVÁŠ
Nacházíme se teprve v polovině roku, ale už nyní je de facto rozhodnutý boj o tématu č. 1, který si s rokem 2019 každý spojí. Epic Games Store. Nemine den, týden, měsíc, aby se na konto ještě stále relativně nového, digitálního obchodu od Epicu neobjevila nějaká zajímavá, šokující, překvapivá zpráva, která aktivuje hráčskou obec napříč všemi komunikačními kanály. Tady je to další kontroverzní exkluzivita. Támhle je to vyjádření šéfa Epicu Tima Sweeneyho o tom, že s exkluzivitami skončí, až Steam změní své obchodní podmínky. K tomu se přidávají narychlo spíchnutá čísla o prodejích her od vývojářů a vydavatelů, kteří se pro Epic Games Store rozhodli, ale celé to rámuje debata o tom, co to vlastně může pro herní průmysl znamenat.
Někdo Steam pohřbívá, jiný zas nevěří, že Epicu vydrží počáteční „drive“ a spadne po pár letech do stejných kolejí jako Steam. V celé výměně názorů ale poněkud zapadá to hlavní a nejdůležitější, co se skrývá za pošťuchováním a dohadováním o tom, kdo je lepší – diverzifikace herního trhu. Epic má díky svému kapitálu dostatek prostředků, aby změnil dosavadní status quo nastolené Valve a Steamem. Nikdo jiný k tomu odvahu a prostředky neměl. Nedělejme si iluze, že se Epic se svým storem časem nedostane do podobné situace jako Steam, až doroste do určité velikosti, ke které velmi rychle směřuje. Pořád ale bude představovat další variantu pro vývojáře, kteří už na Steamu vyčerpali své možnosti, nebo věří, že se jim jinde povede lépe. Těšme se na vývoj v dalších měsících, rozhodně to nebude nuda. Třaskavé novinky se snad dozvíme už za pár dní během E3 2019.
Nudit se snad nebudete ani při čtení článků v tomto čísle. Připravili jsme pro vás rozhovor s veteránem Jonem Harem (Sensible Soccer, Cannon Fodder), vzpomněli jsme si na fenomén EVE Online, recenzujeme Rage 2 i nový Total War a nabízíme tradičně nabušenou Retro rubriku, kdyby vám současné hry už vůbec nic neříkaly.