- Level Archív
- >
- Ročník 2018
- >
- Číslo 290
Level 290
- Jedna jediná hra
- Editorial
- 3
- Měsíc v kuse: Nejzajímavější události posledního období
- Radar
- 8
- Creaks
- Radar
- 10
- Observation
- Radar
- 11
- Sunless Skies
- Radar
- 12
- Star Citizen
- Radar
- 13
- Encased
- Radar
- 14
- Dirt Rally 2.0
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Jáma pekel: Xbox One versus PS4
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Všude samý indián
- Reaktor
- 20
- Wolfův revír: O potřebnosti hackingu
- Reaktor
- 21
- Továrna na sny: Cestou do Polska
- Reaktor
- 22
- Hledání ztraceného herního času
- Téma
- 24
- Jan Ilavský: Mistr minimalistické zábavy a maximální zábavy
- Rozhovor
- 30
- Rozdíl v úhlu pohledu
- Téma
- 38
- Assassin‘s Creed Odyssey - 5/5
- Recenze
- 42
- The Bard‘s Tale IV: Barrows Deep - 4/5
- Recenze
- 46
- Valkyria Chronicles 4 - 4/5
- Recenze
- 48
- Aggressors: Ancient Rome - 4/5
- Recenze
- 50
- FIFA 19 - 4/5
- Recenze
- 52
- Soulcalibur VI - 5/5
- Recenze
- 54
- Thronebreaker: The Witcher Tales - 4/5
- Recenze
- 56
- Call of Duty: Black Ops 4 - 5/5
- Recenze
- 58
- Death‘s Gambit - 3/5
- Recenze
- 62
- Pathfinder: Kingmaker - 4/5
- Recenze
- 64
- World of Warcraft: Battle for Azeroth - 3/5
- Recenze
- 66
- This is the Police 2 - 2/5
- Recenze
- 70
- Russian Subway Dogs - 5/5
- Recenze
- 72
- Pulsar 2849
- Deskovky
- 74
- Zima Mrtvých: Dlouhá noc
- Deskovky
- 75
- Milujeme je nenávidět
- Fenomén
- 76
- Poprvé v novinách
- Fenomén
- 80
- Špionáž hrou
- Fenomén
- 82
- Další náběh na světovou pecku z Česka?
- Dílna
- 84
- Profil: Gwennaël Arbona a Deimos Games
- Dílna
- 88
- Příběh vývoje: Nebuďte tak zbrklí!
- Dílna
- 90
- Making of: Tomb Raider
- Retro
- 92
- Osobní legendy: Łukasz Szymański
- Retro
- 96
- Rybkova nora: Zpátky do minulosti: Bytefest 2018
- Retro
- 97
- Soldier of Fortune
- Retro
- 98
- Retrosága: Wizardry
- Retro
- 100
- Tenkrát poprvé: První 3D engine
- Retro
- 102
- Novinky
- Tech
- 104
- Deep Learning Super Sampling
- Tech
- 106
- Freestyle ovladače a 3D myši
- Tech
- 110
- Jukebox
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Assassin’s Creed Odyssey
- Outro
- 114
Editorial
- Jedna jediná hra
- Redakce
- 3
Radar
- Měsíc v kuse: Nejzajímavější události posledního období
- Redakce
- 8
- Creaks
- Petr Poláček
- 10
- Observation
- Jan Slavík
- 11
- Sunless Skies
- Jan Slavík
- 12
- Star Citizen
- Jan Slavík
- 13
- Encased
- Jan Slavík
- 14
- Dirt Rally 2.0
- Jan Slavík
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Jáma pekel: Xbox One versus PS4
- Dan Vávra
- 18
- Za pět minut dvanáct: Všude samý indián
- Lukáš Macura
- 20
- Wolfův revír: O potřebnosti hackingu
- Michal Rybka
- 21
- Továrna na sny: Cestou do Polska
- Vladimír Geršl
- 22
Téma
- Hledání ztraceného herního času
- Ondřej Švára
- 24
- Rozdíl v úhlu pohledu
- Jakub Kovář
- 38
Rozhovor
- Jan Ilavský: Mistr minimalistické zábavy a maximální zábavy
- Pavel Dobrovský
- 30
Recenze
- Assassin‘s Creed Odyssey - 5/5
- Aleš Smutný
- 42
- The Bard‘s Tale IV: Barrows Deep - 4/5
- Ondřej Švára
- 46
- Valkyria Chronicles 4 - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 48
- Aggressors: Ancient Rome - 4/5
- Mars Vertigo
- 50
- FIFA 19 - 4/5
- Lucie Jiříková
- 52
- Soulcalibur VI - 5/5
- Václav Rybář
- 54
- Thronebreaker: The Witcher Tales - 4/5
- Aleš Smutný
- 56
- Call of Duty: Black Ops 4 - 5/5
- David Ryneš
- 58
- Death‘s Gambit - 3/5
- Jan Olejník
- 62
- Pathfinder: Kingmaker - 4/5
- Václav Pecháček
- 64
- World of Warcraft: Battle for Azeroth - 3/5
- Jan Slavík
- 66
- This is the Police 2 - 2/5
- Ondřej Švára
- 70
- Russian Subway Dogs - 5/5
- Pavel Skoták
- 72
Deskovky
- Pulsar 2849
- Patrik Hajda
- 74
- Zima Mrtvých: Dlouhá noc
- Patrik Hajda
- 75
Fenomén
- Milujeme je nenávidět
- Ladislav Loukota
- 76
- Poprvé v novinách
- Jan Horčík
- 80
- Špionáž hrou
- Gábina Šuterová
- 82
Dílna
- Další náběh na světovou pecku z Česka?
- Jan Horčík
- 84
- Profil: Gwennaël Arbona a Deimos Games
- Jan Horčík
- 88
- Příběh vývoje: Nebuďte tak zbrklí!
- Jan Horčík
- 90
Retro
- Making of: Tomb Raider
- Pavel Dobrovský
- 92
- Osobní legendy: Łukasz Szymański
- Redakce
- 96
- Rybkova nora: Zpátky do minulosti: Bytefest 2018
- Michal Rybka
- 97
- Soldier of Fortune
- Jan Olejník
- 98
- Retrosága: Wizardry
- Jan Olejník
- 100
- Tenkrát poprvé: První 3D engine
- Pavel Dobrovský
- 102
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 104
- Deep Learning Super Sampling
- Jan Olejník
- 106
- Freestyle ovladače a 3D myši
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Assassin’s Creed Odyssey
- Aleš Smutný
- 114
JEDNA JEDINÁ HRA
Opakuje se to s železnou pravidelností, ale rok co rok je to častější jev. S úderem září se od známých, kolegů v práci, ale i rodinných příslušníků začínají množit dotazy, co si mají letos zahrát, případně se ti poučenější nebo více zasažení reklamou rovnou ptají, kdy vyjde ta a ta hra, a jestli je dobrá.
Pro nás je to neklamné znamení, že nastala hlavní sezona roku – podzim, kdy během několika týdnů vyjde takové kvantum AAA her, až se divíme, že se vydavatelé a vývojáři tohoto konceptu tak urputně drží. Ano, každý rok se najdou výjimky, ale ty jen potvrzují pravidlo. Podzim má jednak své komerční kouzlo, které je spojené nejenom s nakupováním dárků na svátky včetně Vánoc, ale velmi důležité je i počasí. Kolikrát už jsme za posledních pár týdnů slyšeli, jak se někdo těší na podzim, protože je brzy tma a je větší zima, což je prý ideální pro rozehrání té jedné jediné hry, kterou si dotyčný pro letošek vyhlédl. V takové chvíli vytahujeme z rukávu trumf v podobě Levelu. A vězte, že celkem úspěšně. I sváteční hráči si rádi přečtou zajímavé příběhy z vývoje či rozhovory se zajímavými osobnostmi z herního průmyslu, ideálně z českých luhů a hájů. Pak zjišťují, jak progresivní herní scéna je, a jaké fascinující lidské příběhy (a samozřejmě i hry) nabízí. A místo jedné hry ročně začnou hrát častěji.
I následující číslo obsahuje fascinující příběhy a témata. Třeba rozhovor s Jánem Ilavským, jedním z nejúspěšnějších tuzemských vývojářů současnosti. Nebo témata o propojení deskových her s tajnými službami a macešském vztahu herního průmyslu ke své vlastní historii. A nezapomněli jsme ani na recenze, retro rubriku a oblíbené komentáře. Věříme, že si v následujícím čísle určitě vyberete článek, který vás zaujme a s chutí si jej přečtete – třeba při čekání na tu jednu vytouženou hru pro rok 2018.