- Level Archív
- >
- Ročník 2018
- >
- Číslo 287
Level 287
- Herní svátek, nebo Potěmkinova vesnice?
- Editorial
- 3
- E3 2018: konečně přišel polský kyberpunk
- Radar
- 8
- Cyberpunk 2077
- Radar
- 10
- Rage 2
- Radar
- 12
- Assassin’s creed Odyssey
- Radar
- 13
- Just Cause 4
- Radar
- 14
- Fallout 76
- Radar
- 16
- The Elder Scrolls: Blades
- Radar
- 17
- Jáma pekel: Selektivní slepota a neobjektivní euforie
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Velký příběh jedné malé hry
- Reaktor
- 20
- Továrna na sny: Od modelíny ke kulečníku
- Reaktor
- 22
- Wolfův revír: Kulturní porozumění
- Reaktor
- 23
- Den poté: PUBG ztrácí na Fortnite
- Reaktor
- 24
- Sblížení videoherního druhu
- Téma
- 26
- Patrice Désilets: Z Afriky do Kanady a zase zpátky
- Rozhovor
- 32
- Pravidla hry
- Téma
- 40
- Když ani česnek nezabere
- Téma
- 44
- Vampyr - 3/5
- Recenze
- 48
- Jurassic World Evolution - 3/5
- Recenze
- 52
- Onrush - 2/5
- Recenze
- 54
- Cultist Simulator - 3/5
- Recenze
- 56
- Dark Souls Remastered - 3/5
- Recenze
- 58
- Unravel Two - 3/5
- Recenze
- 60
- Moonlighter - 2/5
- Recenze
- 62
- Chameleon Run Deluxe Edition - 4/5
- Recenze
- 63
- State of Decay 2 - 3/5
- Recenze
- 64
- Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr - 3/5
- Recenze
- 66
- Agony - 2/5
- Recenze
- 68
- Wreckfest - 5/5
- Recenze
- 70
- Únikovka: Zkáza Londýna a loupež v Benátkách
- Deskovky
- 72
- Opráski sčeskí historje – Karedňí hra
- Deskovky
- 73
- Necháte se naštvat?
- Fenomén
- 74
- Za hranicemi levelů
- Fenomén
- 78
- Cesta do pravěku (a starověku)
- Dílna
- 82
- Profil: Tomasz Gop a Destructive Creations
- Dílna
- 86
- Příběh vývoje: Shadow Tactics
- Dílna
- 88
- Making of: Space Invaders
- Retro
- 90
- Osobní legendy: Jakub Lang
- Retro
- 94
- Rybkova nora: Radosti s emulátory
- Retro
- 95
- Retronaut: Vampire: The Masquerade – Bloodlines
- Retro
- 96
- Retrosága: Tenchu
- Retro
- 98
- Tenkrát poprvé: Headshot
- Retro
- 100
- Novinky
- Tech
- 102
- Xbox Game Pass
- Tech
- 104
- Vyplatí se alternativa?
- Tech
- 106
- Dětské počítače
- Tech
- 110
- Jukebox
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr
- Outro
- 114
Editorial
- Herní svátek, nebo Potěmkinova vesnice?
- Redakce
- 3
Radar
- E3 2018: konečně přišel polský kyberpunk
- Patrik Hajda
- 8
- Cyberpunk 2077
- Šárka Tmějová
- 10
- Rage 2
- Patrik Hajda
- 12
- Assassin’s creed Odyssey
- Václav Pecháček
- 13
- Just Cause 4
- Patrik Hajda
- 14
- Fallout 76
- Adam Homola
- 16
- The Elder Scrolls: Blades
- Patrik Hajda
- 17
Reaktor
- Jáma pekel: Selektivní slepota a neobjektivní euforie
- Dan Vávra
- 18
- Za pět minut dvanáct: Velký příběh jedné malé hry
- Lukáš Macura
- 20
- Továrna na sny: Od modelíny ke kulečníku
- Vladimír Geršl
- 22
- Wolfův revír: Kulturní porozumění
- Michal Rybka
- 23
- Den poté: PUBG ztrácí na Fortnite
- Eugen Harton
- 24
Téma
- Sblížení videoherního druhu
- Ondřej Švára
- 26
- Pravidla hry
- Jakub Kovář
- 40
- Když ani česnek nezabere
- Jan Slavík
- 44
Rozhovor
- Patrice Désilets: Z Afriky do Kanady a zase zpátky
- Pavel Dobrovský
- 32
Recenze
- Vampyr - 3/5
- Matěj Svoboda
- 48
- Jurassic World Evolution - 3/5
- Gábina Šuterová
- 52
- Onrush - 2/5
- Pavel Válek
- 54
- Cultist Simulator - 3/5
- Lukáš Grygar
- 56
- Dark Souls Remastered - 3/5
- David Ryneš
- 58
- Unravel Two - 3/5
- Šárka Tmějová
- 60
- Moonlighter - 2/5
- Lukáš Grygar
- 62
- Chameleon Run Deluxe Edition - 4/5
- Patrik Hajda
- 63
- State of Decay 2 - 3/5
- Lucie Jiříková
- 64
- Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr - 3/5
- Aleš Smutný
- 66
- Agony - 2/5
- Pavel Skoták
- 68
- Wreckfest - 5/5
- Ondřej Švára
- 70
Deskovky
- Únikovka: Zkáza Londýna a loupež v Benátkách
- Patrik Hajda
- 72
- Opráski sčeskí historje – Karedňí hra
- Patrik Hajda
- 73
Fenomén
- Necháte se naštvat?
- Jiří Pavlovský
- 74
- Za hranicemi levelů
- Jan Olejník
- 78
Dílna
- Cesta do pravěku (a starověku)
- Jan Horčík
- 82
- Profil: Tomasz Gop a Destructive Creations
- Jan Horčík
- 86
- Příběh vývoje: Shadow Tactics
- Jan Horčík
- 88
Retro
- Making of: Space Invaders
- Pavel Dobrovský
- 90
- Osobní legendy: Jakub Lang
- Redakce
- 94
- Rybkova nora: Radosti s emulátory
- Michal Rybka
- 95
- Retronaut: Vampire: The Masquerade – Bloodlines
- Michal Křivský
- 96
- Retrosága: Tenchu
- Jan Olejník
- 98
- Tenkrát poprvé: Headshot
- Pavel Dobrovský
- 100
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 102
- Xbox Game Pass
- Jan Olejník
- 104
- Vyplatí se alternativa?
- Jiří Svák
- 106
- Dětské počítače
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr
- Aleš Smutný
- 114
HERNÍ SVÁTEK, NEBO POTĚMKINOVA VESNICE?
Máme to všichni za sebou. Hráči si užili spoustu novinek, trailerů a oznámení, my novináři jsme si užili noční šichty, spoustu psaní, ale hlavně rozhodování, o jakých hrách v té záplavě novinek informovat. Protože postihnout všechno zkrátka není v lidských silách.
E3 2018 toho opět nabídla hodně, ale v trošku jiném formátu než dříve. Podruhé v dlouholeté historii výstavy si mohl vstupenky koupit kdokoli, nešlo už tedy jen o akci určenou pro novináře, vývojáře a lidi z byznysu. Je to dobře? Asi ano, když to vydavatelům funguje. Jisté ale je, že E3 je čím dál víc (opět!) show a čím dál méně akce užitečná pro herní průmysl. Jak se to projevuje? Novináři nemají čas a prostor bavit se s vývojáři – odehrají demo a musí pryč. Vývojáři nemají čas a prostor bavit se mezi sebou, zejména ti známější. Jakmile se někde objeví, zasype je dav fanoušků. Jednotlivé společnosti se, aby veřejnosti neodhalily něco, co zatím nechtějí (protože v marketingovém plánu je to naplánováno až na další měsíce), drží zpátky a hry představují spíše zkratkovitě, a hlavně na efekt. Pro širokou veřejnost.
Historie E3, která se datuje od roku 1995, je bohatá. Nejdříve šlo o výstavu pouze pro vývojáře a novináře, pak se akce proměnila v show, kam se nepřiznaně dostávala stále více veřejnost. Následně proběhly opět pokusy udělat z E3 show jenom pro činovníky herního průmyslu, ale poslední roky už E3 nabírá opět jasný směr k akci, která sází hlavně na efekt. Není na tom nic špatného, pokud tento model organizátorům finančně funguje. Radost z toho vlastně mohou mít i hráči, které vždy jednou za rok čeká týden plný oznámení a trailerů. Zároveň na tom ale tratí v tom, že si sice užijí spoustu pozlátka, ale nedostanou o hrách konkrétní informace. Na jejich sbírání není během E3 čas a ze strany tvůrců a vydavatelů ani chuť. Jde zkrátka o show, která má hry ukázat v co nejlepším světle, ne pořádně odprezentovat. Pro novináře tak vlastně nemá smysl na E3 jezdit, protože nic navíc se o hrách a jejich tvůrcích nedozví. Letos jsme ještě zástupce na E3 měli, jestli to bude mít smysl i příští rok, to je otázka.
Užijte si každopádně léto, dohrajte všechny resty z první poloviny roku a po letní pauze se znovu na stránkách Levelu setkáme v srpnu, kdy pro vás budeme mít čerstvé informace z Gamescomu, kde ten čas a prostor na získávání informací od vývojářů přeci jenom ještě pořád je.
Cože?!? Plná hra u aktuálního Levelu?
Ne, nevrátili jsme se k pravidelnému přidávání plných her k Levelu. 🙂 Ale když se nám naskytla příležitost získat pro vás plnou verzi unikátní české adventury Dark Train (recenze Games.cz – 9/10), nemohli jsme ji nechat ležet ladem. Kód k vyzvednutí Steam klíče najdete na poslední stránce tohoto čísla a doufáme, že si tuto vizuálně fantastickou českou hru pořádně užijete. A aby toho nebylo málo, vedle Dark Train vám v tomto čísle dáme i měsíční předplatné služby Xbox Game Pass zdarma!